Kanony piękna w światowej kinematografii

Kanony piękna w światowej kinematografii

Odkąd w XX wieku nastąpił nagły rozwój kinematografii, wraz z pojawiającymi się gwiazdami wielkiego ekranu, pojawiały nowe kanony kobiecego piękna. Od tego czasu, niemal w każdej dekadzie, swoją obecność zaznaczała w kinematografii nowa muza, która dla widzów stawała się symbolem piękna, a niekiedy także i seksu. W tym okresie kanony piękna zdecydowanie były podyktowane urodą aktorek filmowych, pojawiających się na dużym ekranie. W latach 20. i 30. ubiegłego stulecia na ekranach można było oglądać eleganckie damy, w pełni świadome swej kobiecości.

W okresie tym serca widzów podbijała Pola Negri o bladej cerze i dużych, mocno podkreślonych oczach. Lata 50. to czas kobiecości i kokieterii. Kobiety podkreślały wąską talię oraz eksponowały biodra i biust. Ikona kobiecości tego okresu – Marilyn Monroe miała sylwetkę, przypominającą klepsydrę. Monroe po dziś dzień jeszcze uważana jest za symbol kobiecości kina całego XX wieku.

W swojej urodzie łączyła to, co niewinne, z tym, co seksowne i pociągające, przez co wielu mężczyzn traciło dla niej głowę.